Oslos storstue – Et sted for alle

Ærverdige Glasmagasinet står i ny drakt, og skjuler mange skatter! Senterleder Anja Løvaasen ønsker alle velkommen til nye Glasmagasinet.

En unik atmosfære

Glasmagasinet har en lang historie og den praktfulle bygningen ligger som et bakteppe for noe helt unikt.

Det vakre atriumet er hjertet i Glasmagasinet.

– Atmosfæren og miljøet her er helt spesielt. Her er det oss. Vi har mye fokus på team og samhold. Jeg ønsker at alle ansatte og besøkende skal føle et eierskap til bygget, en stolthet, sier senterlederen i Glasmagasinet, Anja Løvåsen,  Og legger til at hun syns det er fantastisk hvordan alle hun møter har en eller annen tilknytning eller historie forbundet med Glasmagasinet.

I år har Glasmagasinet gjennomgått en totalrenovering, både interiøret og fasaden fikk en oppgradering – med stor respekt for det ærverdige bygget.

– Vi har modernisert, men bevart smykket i huset, forteller Anja, nemlig det vakre atriet og de grandiose marmorsøylene, som gir denne bygningen det unike herskapelig og innbydende uttrykket.  – Fasaden og interiøret har fått et ansiktsløft, og juledekoren er også ny av året, huset skinner og viser seg fra sin beste side akkurat nå, forklarer Anja.

Kvinnen bak det nye designkonspetet er Hilde Steen Aamodt, senior grafisk designer hos Reactor Retail, som gledelig deler hvordan de har jobbet med identiteten og det visuelle uttrykket til huset.

– Glasmagasinets nye identitets- og designprogram tar i første hånd utgangspunkt i Glasmagasinets over 100 års lange historie og kultur. Vi har fokusert på at bygningen skal oppleves som en storstue i hjertet av Oslo som ønsker alle velkommen, forklarer designeren. Detaljrikdommen er stor i den nye utformingen, og konseptet er gjennomarbeidet fra fasade og logo til gavepapir og poser. Glasmagasinet har til og med varesykler inkludert i den visuelle utformingen.

Den nye fasaden er inspirert av 1800-tallets empiriske stil.

– I 1898 fikk fasaden en ombygging i empirestil som ofte også ble brukt av banker og børsen. Denne stilen har vi bevart blant annet i et mønster som er tegnet for tapeter og andre applikasjoner som for eksempel på gavepapir, da oppleves konseptet mer helhetlig visuelt sett, belyser Hilde.

Glasmagasinets historie er inspirasjonen bak det nye visuelle uttrykket.

Nå er Glasmagasinet klar for å igjen bli Oslos storstue.

– Det ryktes forøvrig om at lagerarbeiderne som arbeidet her i fordums tid fremdeles tråkker rundt nede i kjelleren, ler senterleder Anja, og legger til at ansatte til stadighet nevner hendelser og lyder ved en trappegang som er murt igjen i kjellerrommet. Historien sitter fortsatt i veggene med andre ord.

Jul i gavehuset Glasmagasinet

Julen på Glasmagasinet er helt spesiell nettopp fordi den ærverdige shoppingdestinasjonen er noe de fleste Oslofolk har et spesielt forhold til – og forbinder med jul. Glasmagasinet har for mange vært et landemerke og nå står den praktfulle bygningen i ny drakt, klar for å spre mer julestemning.

– Vi er jo ikke nødvendigvis unike i vareutvalg, men vi vil være unike på kunnskap og god service. Men så er det ganske unikt at du finner alt du trenger til hjemmet på ett sted i tillegg til gaver for alle anledninger. Her skal alle føle seg velkommen. Med utrolig profesjonelle aktører som for eksempel Illums Bolighus, Kicks og Elkjøp på laget tror jeg vi har klart å få til det, sier en stolt Anja.

Nå er det duket for et nytt kapittel i Glasmagasinet historie. De har fremdeles glass og serviser som Glasmagasinet er kjent for, men nå ligger fokuset mer på en merkemiks av skandinavisk design og kvalitetsprodukter, samt et bredde i sortimentet som gjør senteret til en destinasjon og et samlingspunkt der alle er inkludert. Med andre ord, stedet å legge juleshoppingen til!

– Glasmagasinet er et sted Oslofolk og tilreisende forbinder med gaver. Vi er og har alltid vært et anledningshus, noe også butikkmiksen tilsier. Her skal du finne noe til alle og enhver, nære og kjære, og deg selv! Alt fra møbler, interiør og velvære, til juledekor og klær til store og små finner du hos oss, forklarer Anja, som syns det er luksus å finne inspirasjon rett utenfor kontordøra.

Nå kan du registrere ønskelisten din på Glasmagasinets nettside og sende den til venner og bekjente. Glasmagasinet trekker også en heldig vinner som får alt på lista med hjem! Trekningen skjer den 22. desember. Følg med på Glasmagasinets Facebookside

Det praktfulle bygget skjuler mange skatter!

Kundeklubben

Med ny drakt har også nettsiden fått et løft, og Glasmagasinet har i tillegg fått en egen app som du kan laste ned på Google Play og App Store.

Her regner det rabatter og tilbud!

– I appen får du tips om ting som skjer på senteret og ikke minst alltid masse gode tilbud, gavekort og rabatter, avslører Anja! I skrivende stund finner du alt fra gavekort på 100kr, rabatter opp til 40%, et blomsterkupp, og kaffe med på kjøpet, med andre ord verdt å sjekke ut!