Nytt og unikt Elkjøp-varehus til Glasmagasinet

Nytt butikkonsept gjør Elkjøp Glasmagasinet til Norges eneste i sitt slag.

Den nye varehussjefen for Elkjøp Glasmagasinet, Ove Viken, gleder seg til september. Sammen med rundt 40 medarbeidere skal han åpne og drive det nye Elkjøp-varehuset som er på trappene etter den omfattende ombyggingen av Glasmagasinet.

– Det nye Elkjøp-varehuset blir på 1200 KVM, og skal strekke seg over halve 2. etasje, samt deler av 1. etasje. Butikken blir den første i sitt slag i Norge, forklarer Viken, som kommer fra stillingen som varehussjef på Elkjøp Megastore Ullevål.

Nytt og spennende konsept hos Glasmagasinet.

Innovativt storbykonsept

Elkjøp Glasmagasinet skiller seg fra andre Elkjøp-varehus og for kunden vil det kompakte storbykonseptet slå ut på flere måter.

Som kunde kan du betale på alle kjøpshjelper, og kasse, service og vareutlevering er samlet på ett sted, noe som gjør kjøpsopplevelsen smidigere og raskere. I tillegg har Elkjøp GlasMagasinet et eget reparasjonssenter som blant annet reparerer ødelagte mobilskjermer på dagen.

Du vil også se færre fysiske utstillingsmodeller.

I stedet gjøres blant annet varer tilgjengelig via nye, kreative digitale løsninger. Ifølge Viken handler City-konseptet om å bygge butikken på en smartere måte som gir størst mulig vareutvalg på mindre plass.

– Det er en fullsortimentsbutikk, men på mindre plass enn normalt. Vi skal ha alt kunden etterspør, men vi lagrer større artikler på et fjernlager, sier han.

Gratis hjemlevering

Gratis hjemlevering er en annen spennende nyhet i City-konseptet. Kjøper du en svær, tung ting, slipper du nemlig å drasse den med deg hjem selv – du får den levert hjem til deg på døren, helt gratis.

– Heller enn at kunden tar med seg større kjøp som hvitevarer eller liknende selv, blir varene levert hjem til kunden, forklarer Viken.

Én selger for alle varer

Butikkmedarbeidernes kompetanse gjør også at Elkjøp Glasmagasinet skiller seg ut. Mens selgerne vanligvis kun jobber innenfor et ekspertisefelt, vil medarbeiderne på Glasmagasinets konseptbutikk kjenne alle varer i sortimentet. På den måten trenger kunden kun forholde seg til én selger, fra forespørsel til kassalapp, ifølge Viken.

– Alle de ansatte hos Elkjøp Glasmagasinet har svært god og svært bred basiskompetanse. De er rekruttert internt og har lang erfaring, enten fra Elkjøp og Lefdal. Det er kun de beste som blir med til Glasmagasinet, forteller han.

Nyeste og flotteste og beste

Varehussjefen kjenner godt til Glasmagasinets posisjon som leverandør av kvalitetsvarer til hovedstaden i over 150 år og vil gjøre sitt til at Elkjøp-avdelingen treffer godt i senterets solide kundesegment.

– GlasMagasinet er et high-end kjøpesenter. Det vil også vareutvalget vårt gjenspeile. Vi skal vise frem det nyeste og flotteste og beste.

 

Åpningsfest i september

Viken gleder seg til å åpne dørene og slik åpne et nytt kapittel i den lange og tradisjonsrike historien til GlasMagasinet.

Den nye, flott avdelingen åpner dørene i september og tilfører spennende impulser til det velkjente handelshusets ærverdige og sjarmerende atmosfære.

– Vi åpner en gang i løpet av september og holder åpningsfest tre dager til ende. Da blir det fantastiske tilbud, lover varehussjefen.